Skip to content

stările cotidiene (3)

Septembrie 3, 2009

De la o vreme, merg numai cu metroul. Nu mai ştiu cum e pe la suprafaţă. Nu mă mai uit pe geam, deşi de când mă ştiu sunt hipnotizată de ferestre (birourile mele au fost întotdeauna lângă geam, într-o sală de clasă, la cursuri sau în diverse clădiri m-am aşezat mereu în locuri de unde să pot să-mi arunc un ochi pe fereastră, în hoteluri i-au de obicei patul de lângă geam, etc.). Aşa că trebuie să privesc doar oamenii. Şi oamenii din metrou zâmbesc. Nu toţi. Doar cei pe care i-am observat zilele trecute. Zâmbesc involuntar, fără să se prindă că sunt priviţi. Un bărbat la costum, 1,65, puţin negricios, cu ochelari. Nu se întâmpla nimic, era ora 7 după-amiaza, dar el zâmbea cu toată faţa, extaziat, se bucura pur şi simplu, fără să privească în gol. În alt metrou, o femeie de vreo 30 de ani se uita la un cuplu care râdea în hohote. Metroul era aproape gol şi tinerii aproape cădeau de pe banchetă de atâta râs. Iar femeia îi privea şi zâmbea, îi privea şi zâmbea. Altădată, într-un metrou ultra-aglomerat, o fată de douăzeci şi ceva de ani se ţinea cu greu de o bară. Avea faţa foarte albă, părea dată cu făină. Cearcăne sub ochi, părul tuns foarte scurt, cam rar, cu breton. Mă întrebam dacă nu cumva e bolnavă de cancer. Părea din altă lume, părea sfârşită, făcând eforturi să se agaţe de ceva, de orice. Avea o privire extrem de tristă, dar zâmbea. E pur şi simplu uluitor cum unii oameni nu-şi dau seama că sunt priviţi. Le poţi observa reacţiile, îţi dai seama că şi-au dat la o parte măştile şi zâmbesc gratuit.  Şi, aproape inevitabil, te molipseşti şi tu.

One Comment leave one →
  1. Septembrie 3, 2009 7:28 pm

    bravo

Lasă un răspuns

