Skip to content

cărţile mele (II)

Aprilie 13, 2009

carti M-am gândit să postez şi prima pagină a carneţelului cu cheiţă (de la 11 ani) în care am notat titlurile tuturor cărţilor citite până atunci şi de atunci încolo. Totuşi, după vreo 80 de cărţi, am început să citesc destul de dezordonat şi uitam să mai notez în carneţel, până când mi s-a părut absolut nefolositor… Mai târziu, în liceu, mi-am făcut un fişier Excel cu toate cărţile pe care le deţineam (citite sau nu) şi care se dorea un fel de inventar de bibliotecă personală. Pe multe le-am împrumutat şi nu le-am mai recuperat. Pe altele, în ultimii câţiva ani, am uitat să le trec, mai ales după ce m-am întors din Franţa. Aşa că nici lista de vreo 600 de volume nu e completă.

Mi se pare interesant faptul că lista iniţială de cărţi citite s-a intitulat „Cărţi şi romane”. În niciun caz nu citeam poezie la 11 ani, în afară de cea obligatorie din manual. În generală, relaţia mea cu materia „limbă şi literatură română” era una de love/hate. Iubeam gramatica, uram literatura română, adica cea din manual. Nu m-a impresionat Puiul, din partea mea putea să moară de zece ori, era pur şi simplu nătâng. Domnul Trandafir era groaznic de plictisitor, la fel şi fragmentul din Desculţ. Scrisoarea a III-a era ok până la descrierea bătăliei, acolo  nu mai rezistam. Îmi plăcea, totuşi, Paşa Hassan, pentru că involuntar l-am învăţat pe de rost. Şi La Vulturi era acceptabilă, nuvela mi se părea destul de animată, aveam gusturi foarte „aventuriere” pe atunci (din cauza nenumăratelor lecturi din Jules Verne). Dan, căpitan de plai mi-a căzut la examenul de capacitate şi am fost mulţumită, era un subiect uşor, am luat zece. Ah, era să uit de Mai am un singur dor, poezia scrijelită pe statuia lui Eminescu de pe faleza din Constanţa, de la Cazinou.

Până să intru la liceu, nu mi-a plăcut deloc literatura română. Atunci am uitat de gramatică, credeam că pentru totdeauna, dar ea avea să mă urmărească peste numai câţiva ani la admitere şi în cei patru ani de facultate; continuu şi acum să cred că rezultatele mele bune la gramatică se datorează vechii pasiuni din generală. La fel cum, dacă aş citi o singură dată manualul de geografie, aş putea da din nou BAC-ul.

No comments yet

Lasă un răspuns

