Skip to content

Oana Ninu – (fals jurnal)

August 2, 2007

într-o masă inertă de oameni mă izolez cel mai bine nu văd decât contururi

aud voci degeaba te dai de ceasul morţii degeaba îţi freci ochii cu ceapă

tu de fapt nu mă iubeşti eşti incapabilă să iubeşti mi se spune.

tipul din metrou îmi bagă un cot fix între coaste altul de la cafeneaua din colţ

sparge câte o ceaşcă în fiecare marţi dimineaţa

bărbatul cu manşete negre mă desface bucăţele bucăţele cu privirea aia

de câine bătut celălalt licenţiatul mă urmăreşte pe holurile

facultăţii de litere dar numai ochii albaştri trişti

numai anxietatea cu labe mari şi roşii precum căpşunile păroase

mă mai pot face să simt ceva

.

am ajuns într-un punct mort duminică seara pe magheru cu ochii zvâcnind

cu blugii jilavi lipiţi de coapse incapabilă de a mă urni în vreun fel

o babă beţivă agăţându-se de vitrina cinematografului patria

asemenea hamsterilor mei zdrelind cu ghearele acvariul

înconjor de câteva ori piaţa romană trebuie să faci ceva

o voce ca o pieliţă verde crescându-mi peste organe

cerşetoarele din metrou cu copii de câteva săptămâni înveliţi în cârpe murdare

cu feţişoarele lor mici şi vinete buboase

şi sentimentul acut de păpuşă cu ochi de sticlă

într-o dimineaţă te vei trezi şi dintr-odată

îţi vei da seama că totul are sens ca şi cum niciodată nu ar fi fost altfel

fusta înflorată ţi se va strânge brusc între picioare aerul răsuflat

va ţâşni şi se va aduna undeva foarte aproape de tavanul camerei

iar tavanul e întotdeauna foarte foarte sus

.

cu gesturi sincopate căldura gâlgâie din mine

poem din volumul Mandala (2005)

videobook 2007

No comments yet

Lasă un răspuns

