Skip to content

Oana Ninu – falia

Iulie 14, 2007

falia 

suntem tineri cosmine şi tinereţea asta ne sugrumă cu

disperarea şarpelui căscându-şi avid gura

cu prada înţepenită între vertebre

suntem tineri şi nu mai trebuie decât să mărturisim să ne descleştăm dinţii

vom mărturisi totul totul visele noastre bolile urmele de pe trupuri

iubirile crestate cu cioburi pe cornee sinceritatea este boala secolului

cu sinceritatea asta ca un magiun tu îmi mânjeşti mâinile 

mâinile mele negre cu vene proeminente cu zgârciuri subţiri

mâinile mele ling fierul schelelor abandonate ochii sunt insensibili la praful gros

aşezat şerpeşte pe suflete dar mâinile mele mâinile mele plâng în hohote

în fiecare dimineaţă mă-ntreb de ce trebuie să ne-ngrămădim cu toţii în viaţa asta

ca-ntr-un vagin contractat

dintr-un moment într-altul cineva cu zale de paiete ne va ciupi

şi nu e un vis nu e un vis al cuticulelor noastre râncede smulse cu forcepsul

nici măcar hainele largi pământii nu ne mai pot disimula tremurul

fixitatea privirii e indiciul clar al unei boli psihice oarecare

cu care nici măcar nu ne mai este ruşine

domniţă, suntem inacceptabili social

la nouăsprezece ani nimeni nu-ţi crede ratarea

la nouăsprezece ani nimeni nu-ţi controlează mâinile de băşici de la scris

la nouăsprezece ani nimeni… 

pe aleea din faţa cazinoului pietrele mozaicate îmi par nesfârşit de lungi

(pietre funerare pesemne)

apa asta sărată e un zid dincolo de el fericirea cu solzi de şarpe

(poem din volumul Mandala)

 

 

No comments yet

Lasă un răspuns

